Schumann's Dichterliebe and Early Romantic Poetics : Fragmentation of Desire (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

個数:

Schumann's Dichterliebe and Early Romantic Poetics : Fragmentation of Desire (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521042451
  • DDC分類 780.92

Full Description

This book offers a theory of Romantic song by re-evaluating Schumann's Dichterliebe of 1840, one of the most enigmatic works of the repertoire. It investigates the poetics of Early Romanticism in order to understand the mysterious magnetism and singular imaginative energy that imbues Schumann's musical language. The Romantics rejected the ideal of a coherent and organic whole and cherished the suggestive openness of the Romantic fragment, the disconcerting tone of Romantic irony and the endlessness of Romantic reflection - thereby realizing an aesthetic of fragmentation. Close readings of many songs from Dichterliebe show the singer's intense involvement with the piano's voice, suggesting a 'split Self' and the presence of the 'Other'. Seeing Schumann as the 'second poet of the poem' - here of Heine's famous Lyrisches Intermezzo - this book considers essential issues of musico-poetic intertextuality, introducing into musicology a hermeneutic that seeks to synthesize philosophical, literary-critical, music-analytical and psycho-analytical modes of thought.

Contents

List of illustrations; Foreword; Preface; Acknowledgements; Abbreviations; Introduction; Part I. Early Romantic Forms of Difference: 1. Introduction; 2. The Romantic fragment; 3. Romantic irony; 4. Reflection, language and music; 5. Theories of song: Schumann's 'higher sphere of art'; Part II. Heine's Signature of Modernity: The Lyrisches Intermezzo: 6. Introduction; 7. Heine, the Romantics and disenchantment; 8. Endings, cuts, cyclicity; 9. Heine's imago of a woman; 10. The genesis of the Buch der Lieder; Part III. The Poetics of Dichterliebe: 11. Introduction; 12. Schumann's reception of Heine and the Buch der Lieder; 13. Musico-poetic analysis; Conclusion; Bibliography; Index.

最近チェックした商品