Aesthetics and the Art of Musical Composition in the German Enlightenment : Selected Writings of Johann Georg Sulzer and Heinrich Christoph Koch (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

個数:

Aesthetics and the Art of Musical Composition in the German Enlightenment : Selected Writings of Johann Georg Sulzer and Heinrich Christoph Koch (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521035095
  • DDC分類 781.17

Full Description

Can an abstract theory of Empfindsamkeit aesthetics have any value to a musician wishing to study composition in the classical style? The eighteenth-century German theorist and pedagogue Heinrich Koch showed how this question could be answered with a resounding yes. Starting with the systematic aesthetic theory of the Swiss encyclopedist Johann Sulzer, Koch was creatively able to adapt Sulzer's conservative ideas on ethical mimesis and rhetoric to concrete problems of music analysis and composition. In this collaborative study, Thomas Christensen and Nancy Baker have translated and analysed selected writings of Sulzer and Koch respectively, bringing to life a little-known confluence of philosophical and musical thought from the German Enlightenment. Koch's appropriation of Sulzer's ideas to the service of music represents an important development in the evolution of Western musical thought.

Contents

Foreword Ian Bent; Part I. Johann Georg Sulzer: General Theory of the Fine Arts (1771-74): Selected Articles; Introduction Thomas Christensen; 1. Aesthetic foundations; 2. The creative process; 3. Musical issues; Part II. Heinrich Christoph Koch: Introductory Essay on Composition, Vol. II (1787); Introduction Nancy Kovaleff Baker; Preface; Introduction; 4. The aim and the inner nature of compositions and, above all, the way in which they arise; Index.

最近チェックした商品