Music and Ideology in Cold War Europe (Music in the Twentieth Century)

個数:

Music and Ideology in Cold War Europe (Music in the Twentieth Century)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521031134
  • DDC分類 780.944

Full Description

This book places the radicalization of art music in early post-war France in its broader socio-cultural and political context. It pursues two general and intersecting lines of inquiry. The first details the stances towards musical conservatism and innovation adopted by cultural strategists representing Western and Soviet ideological interests at the onset of the Cold War. The second, which draws upon the commentaries of Theodor Adorno and Jean-Paul Sartre, recognizes that the Cold War generated a heightened political awareness amongst French musicians at the very time when the social relevance of avant-garde music had become the subject of widespread debate. The study considers the implications of the performance at L'Oeuvre du XXe siècle, an international arts festival staged in Paris in 1952 with the intention of discrediting socialist realism by means of two opposing musical types: neo-classicism (represented by Stravinsky's Symphony in C) and serialism (Boulez's Structures 1a).

Contents

List of figures; Acknowledgements; Introduction: issues and perspectives; 1. Back to the future: Nabokov's selection criteria for L'Oeuvre du XXe siècle; 2. Nabokov, Shostakovich and the view from the bridge; 3. Articles of war: the Prague Manifesto and the Progressistes; 4. Creative freedom or political obligation? Serialism and Stalinism in France; 5. Culture and confrontation at the Théâtre des Champs-Elysées; 6. Neither you nor they: the avant-garde and neutralité; 7. Music and Sartrean commitment; 8. René Leibowitz and the musician's conscience; 9. A forlorn hope: Sartre's 'virtual' audience; 10. Serialism, scientism and the post-war world view; Epilogue: the aftermath of L'Oeuvre du XXe siècle; Appendix: the musical programme L'Oeuvre du XXe siècle; Notes; Bibliography; Index.

最近チェックした商品