Ernst Kurth: Selected Writings (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

個数:

Ernst Kurth: Selected Writings (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521028240
  • DDC分類 781

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 1991. This is the first publication to provide extensive annotated translations of the writings of the music theorist Ernst Kurth (1886-1946), who wrote three pioneering studies on the music of J. S. Bach, Richard Wagner and Anton Bruckner.

Full Description

This book provides a selection of annotated translations from Ernst Kurth's three best-known publications: Grundlagen des linearen Kontrapunkts (1917), Romantische Harmonik und ihre Krise in Wagners 'Tristan' (1920), and Bruckner (1925). Kurth's contemporaries considered these books to be pioneering studies in the music of J. S. Bach, Wagner and Bruckner. Professor Rothfarb's extensive introductory essay discusses the intellectual and socio-cultural environment in which Kurth was writing, referring to aspects of the early twentieth-century cultural renewal movements and to intellectual developments of the day in phenomenology, aesthetics and psychology. By reading Kurth against the cultural-intellectual background provided in the essay and commentaries, today's music historians and theorists can round out their picture of music theory in the early twentieth century.

Contents

Foreword Ian Bent; Preface; Notes on the translation; Introduction; Part I. Grundlagen des linearen Kontrapunkts (Foundations of linear counterpoint): 1. Polyphonic structure 2. Thematic and motivic processes 3. Polyphonic melody; Part II. Romantische Harmonik und ihre Krise in Wagners 'Tristan' (Romantic harmony and its crisis in Wagner's 'Tristan'): 4. Details of Romantic harmony 5. Broader dimensions of Romantic harmony; Part III. Bruckner: 6. Bruckner's form as undulatory phases; 7. Details of Bruckner's symphonic waves; Appendix: complete tables of contents for Kurth's Grundlagen des linearen Kontrapunkts, Romantische Harmonik und ihre Krise in Wagners 'Tristan' and Bruckner; Select bibliography; Index of musical examples; General index.

最近チェックした商品