Borderless Painting as Borderless Art : Antonio Dias between Brazil and Europe (Studies on Latin American Art and Latinx Art)

個数:
  • 予約

Borderless Painting as Borderless Art : Antonio Dias between Brazil and Europe (Studies on Latin American Art and Latinx Art)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780520422483
  • DDC分類 759.981

Full Description

The artwork of Antonio Dias (1944-2018) uniquely captures the interwoven histories of Brazilian postwar realism and of European conceptualism in the 1960s and 1970s. By tracking Dias's ever-shifting works and circulation as he moved from Rio de Janeiro to Paris, and then to Milan, Borderless Painting as Borderless Art provides the first in-depth study of the artist.

Sérgio B. Martins uses Dias's trajectory as a lens to explore different approaches to avant-gardism and its crisis in Brazil, France, and northern Italy, weaving in the perspectives of figures such as Hélio Oiticica, Harald Szeemann, Pierre Restany, Giulio Paolini, and Tommaso Trini, as well as the Fluxus movement. The book ultimately argues that Dias pitted his formation in a semi-peripheral avant-garde against a post-avant-gardist milieu where commodity culture and market relations were far more pervasive and determinant vis-à-vis the arts scene.

最近チェックした商品