Mixed Media : The Visual Cultures of Racial Integration

個数:
  • 予約

Mixed Media : The Visual Cultures of Racial Integration

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 328 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780520417595

Full Description

Mixed Media investigates Black and white artists' efforts toward racial integration, from the infamous 1931 Scottsboro Boys trial until Brown v. Board's 1954 desegregation of public schools. Each chapter attends to a distinctive visual ecology fostered by institutions and individuals committed to desegregation to varying degrees, including the nationwide public art initiatives of the New Deal, the imagery and cultural programs of the multiracial Popular Front, graphics produced for CIO-member labor unions, Jacob Lawrence's war paintings and other visual propaganda of the armed forces, and the struggle of New York abstract painters of African descent to navigate the criticism, museums, and markets of the mainstream art world. Together, they explore the divergent approaches to conceptualizing and implementing racial integration along the liberal-radical axis.
 

Contents

Contents
 
Introduction
1. "The Whites Do Rule": The New Deal Imagines Racial Mixing
2. "The Strongest Social Weapons": The Visual Cultures of Racial Unity on the Left
3. "Graphic Consciousness": The CIO's Visual Cultures of Interracial Solidarity
4. Battle Station MoMA: Jacob Lawrence Desegregates the Armed Forces and the Art World
5. Formal Unity: Black Abstractionists and Integration at Mid-Century
Conclusion: "Sidetracked"
 
Acknowledgments
List of Illustrations
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品