A Revolution in Music : The History of the Groupe de Recherches Musicales

個数:

A Revolution in Music : The History of the Groupe de Recherches Musicales

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 424 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780520409767
  • DDC分類 786.70944

Full Description

Established in the 1950s by musician and engineer Pierre Schaeffer, the Groupe de Recherches Musicales would become the nerve center for avant-garde artists experimenting with sound and acoustics, as well as the birthplace of a genre of music-making enabled by new recording technologies and sound pioneers: musique concrète. Évelyne Gayou—herself a researcher, composer, and producer at the GRM—tells the history of the storied institution through the people, works, technologies, and research developed there. Placing musique concrète within a broad historical context extending from the early twentieth-century avant-garde's experiments with noise to the development of techniques in sound recording (at the Studio d'Essai in the 1940s) and later in sound synthesis, Gayou shows how recording technology made it possible for composers to not only create music from sounds in the world around them but also create acousmatic music—novel sounds without a visible connection to their source. Available in English translation for the first time, this updated edition will be an important resource for readers interested in the pioneering works and techniques of Schaeffer and his contemporaries, as well as their influence on the makers of new music and the contemporary avant-garde.

Contents

Contents

List of Illustrations 
Preface to the English Edition 

Introduction 

PART ONE. ORGANIZING FORGETTING: A THEMATIC APPROACH 
1. Before 1948: Prehistory
2. A Name—a School—a Style of Music 
3. Concepts—Pedagogy—Tools 
4. Space—Concert—Audience 
5. In Search of Music Writing 

PART TWO. MEMORIALIZING THE FACTS: A CHRONOLOGICAL APPROACH
6. 1948-1958: The Avant-Garde of Musique Concrète 
7. 1958-1968: Birth of the GRM 
8. 1968-1978: End of the Schaeffer Era 
9. 1978-1988: Real and Nonreal Time 
10: 1988-1998: Innovation 
11. 1998 and Beyond 

Postscript 

Notes 
Bibliography—Discography 
Index

最近チェックした商品