Brand New Beat : The Wild Rise of Rolling Stone Magazine

個数:
  • 予約

Brand New Beat : The Wild Rise of Rolling Stone Magazine

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 414 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780520399396

Full Description

How the iconic publication's unconventional first decade rewrote the rules of journalism. 

Rolling Stone's first decade was truly rock 'n' roll: chaotic, wild, and unpredictable. Brand New Beat charts the origins and evolution of the magazine during its formative early years in San Francisco. Founded in 1967 by a twenty-one-year-old college dropout, Rolling Stone and its editors were steeped in the Bay Area's counterculture and viewed rock 'n' roll as the animating spirit of a social revolution. Reaching beyond music, the magazine delved into the tempestuous culture and politics of the time.

Acclaimed author Peter Richardson takes readers inside the iconic magazine during an era of legendary events, major cultural figures, and unforgettable music. Showing how Rolling Stone became a journalistic juggernaut—nurturing music-focused writers like Cameron Crowe, Lester Bangs, and Greil Marcus as well as New Journalism giants Hunter S. Thompson and Tom Wolfe—this book reveals how Rolling Stone both exemplified and critiqued the counterculture. More than just the definitive rock magazine, Rolling Stone leveraged the brand power of popular music to deliver groundbreaking coverage of historic events, setting a new standard for the next generation of American journalism.