音楽のデジタル化をめぐる産業と文化の形成<br>Selling Digital Music, Formatting Culture

個数:

音楽のデジタル化をめぐる産業と文化の形成
Selling Digital Music, Formatting Culture

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780520287945
  • DDC分類 338.4778

Full Description

Selling Digital Music, Formatting Culture documents the transition of recorded music on CDs to music as digital files on computers. More than two decades after the first digital music files began circulating in online archives and playing through new software media players, we have yet to fully internalize the cultural and aesthetic consequences of these shifts. Tracing the emergence of what Jeremy Wade Morris calls the "digital music commodity," Selling Digital Music, Formatting Culture considers how a conflicted assemblage of technologies, users, and industries helped reformat popular music's meanings and uses. Through case studies of five key technologies - Winamp, metadata, Napster, iTunes, and cloud computing - this book explores how music listeners gradually came to understand computers and digital files as suitable replacements for their stereos and CD. Morris connects industrial production, popular culture, technology, and commerce in a narrative involving the aesthetics of music and computers, and the labor of producers and everyday users, as well as the value that listeners make and take from digital objects and cultural goods.
Above all, Selling Digital Music, Formatting Culture is a sounding out of music's encounters with the interfaces, metadata, and algorithms of digital culture and of why the shifting form of the music commodity matters for the music and other media we love.

Contents

List of Figures Acknowledgments Introduction: The Digital Music Commodity 1. Music as a Digital File 2. Making Technology Behave 3. This Business of Napster 4. Click to Buy: Music in Digital Stores 5. Music in the Cloud Conclusion: Exceptional Objects Notes Works Cited Index

最近チェックした商品