使用と快楽のための絵:清朝盛期のヴァナキュラー絵画<br>Pictures for Use and Pleasure : Vernacular Painting in High Qing China

個数:

使用と快楽のための絵:清朝盛期のヴァナキュラー絵画
Pictures for Use and Pleasure : Vernacular Painting in High Qing China

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 280 p./サイズ 106 color illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780520258570
  • DDC分類 759.951

基本説明

福嶋亮大氏書評「中国絵画史を書き換える画期的な著作」(紀伊國屋書店「書評空間」ブログ10/23掲載)http://booklog.kinokuniya.co.jp/fukushima/archives/2010/10/23

Full Description

In this groundbreaking book, James Cahill expands the field of Chinese pictorial art history, opening both scholarly studies and popular appreciation to vernacular paintings, 'pictures for use and pleasure'. These were works commissioned and appreciated during the seventeenth and eighteenth centuries by the non-elites of Chinese society, including women. Traditional Chinese collectors, like present-day scholars of Chinese painting, have favored the 'literati' paintings of the Chinese male elite, disparaging vernacular works, often intended as decorations or produced to mark a special occasion. Cahill challenges the dominant dogma and doctrine of the literati, showing how the vernacular images, both beautiful and appealing, strengthen our understanding of High Qing culture. They bring to light the Qing or Manchu emperors' fascination with erotic culture in the thriving cities of the Yangtze Delta and demonstrate the growth of figure painting in and around Beijing's imperial court. They also revise our understanding of gender roles and show how Chinese artists made use of European styles.
By introducing a large, rich body of works, "Pictures for Use and Pleasure" opens new windows on later Chinese life and society.

Contents

Preface and Acknowledgments

ONE Recognizing Vernacular Painting
TWO Studio Artists in Cities and Court
THREE Adoptions from the West
FOUR The Artists' Repertories
FIVE Beautiful Women and the Courtesan Culture
Conclusion

Appendix: Poem by Zhou Qi
Glossary
List of Chinese Names and Terms
Notes
Bibliography
List of Illustrations
Index