ローマの学校:ラテン語教育と教養教育の原点<br>The School of Rome : Latin Studies and the Origins of Liberal Education

個数:

ローマの学校:ラテン語教育と教養教育の原点
The School of Rome : Latin Studies and the Origins of Liberal Education

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 294 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780520255760
  • DDC分類 370.937

基本説明

Details the processes, exercises, claims, and contexts of liberal education from the late first century BCE to the third century CE.

Full Description

This fascinating cultural and intellectual history focuses on education as practiced by the imperial age Romans, looking at what they considered the value of education and its effect on children. W. Martin Bloomer details the processes, exercises, claims, and contexts of liberal education from the late first century BCE to the third century CE - the epoch of rhetorical education. He examines the adaptation of Greek institutions, methods, and texts by the Romans, and traces the Romans' own history of education. Bloomer argues that while Rome's enduring educational legacy includes the seven liberal arts and a canon of school texts, its practice of competitive displays of reading, writing, and reciting were intended to instill in the young social as well as intellectual ideas.

Contents

Acknowledgments Introduction: Three Vignettes 1. In Search of the Roman School 2. First Stories of School 3. The School of Impudence 4. The Manual and the Child 5. The Child an Open Book 6. Grammar and the Unity of Curriculum 7. The Moral Sentence 8. Rhetorical Habitus Conclusion Notes Bibliography Index

最近チェックした商品