ハリウッド映画に見るアフリカ系アメリカ人の宗教<br>Hollywood Be Thy Name : African American Religion in American Film, 1929-1949

個数:

ハリウッド映画に見るアフリカ系アメリカ人の宗教
Hollywood Be Thy Name : African American Religion in American Film, 1929-1949

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 355 p./サイズ 39 b/w photos
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780520251007
  • DDC分類 791.43682

基本説明

Drawing on wuch textual sources as studio production files, censorship records, and discussions and debates about religion and film in the black press, as well as providing close readings of films, this richly illustrated and meticulously researched book brings religious studies and film history together in innovative ways.

Full Description

From the earliest years of sound film in America, Hollywood studios and independent producers of "race films" for black audiences created stories featuring African American religious practices. In the first book to examine how the movies constructed images of African American religion, Judith Weisenfeld explores these cinematic representations and how they reflected and contributed to complicated discourses about race, the social and moral requirements of American citizenship, and the very nature of American identity. Drawing on such textual sources as studio production files, censorship records, and discussions and debates about religion and film in the black press, as well as providing close readings of films, this richly illustrated and meticulously researched book brings religious studies and film history together in innovative ways.

Contents

List of Illustrations Acknowledgments Introduction 1. "'Taint What You Was, It's What You Is Today": Hallelujah and the Politics of Racial Authenticity 2. "'De Lawd' a Natchel Man": The Green Pastures in the American Cultural Imagination 3. "A Mighty Epic of Modern Morals": Black-Audience Religious Films 4. "Saturday Sinners and Sunday Saints": Urban Commercial Culture and the Reconstruction of Black Religious Leadership 5. "A Long, Long Way": Religion and African American Wartime Morale 6. "Why Didn't They Tell Me I'm a Negro?": Lost Boundaries and the Moral Landscape of Race Conclusion Filmography Notes Select Bibliography Index

最近チェックした商品