The Bastard Instrument : A Cultural History of the Electric Bass (Tracking Pop)

個数:

The Bastard Instrument : A Cultural History of the Electric Bass (Tracking Pop)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 392 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780472076819
  • DDC分類 787.8719

Full Description

The Bastard Instrument chronicles the history of the electric bass and the musicians who played it, from the instrument's invention through its widespread acceptance at the end of the 1960s. Although their contributions have often gone unsung, electric bassists helped shape the sound of a wide range of genres, including jazz, rhythm & blues, rock, country, soul, funk, and more. Their innovations are preserved in performances from artists as diverse as Lionel Hampton, Liberace, Elvis Presley, Patsy Cline, the Supremes, the Beatles, James Brown, Bob Dylan, Aretha Franklin, Jefferson Airplane, and Sly and the Family Stone, all of whom are discussed in this volume. At long last, The Bastard Instrument gives these early electric bassists credit for the significance of their accomplishments and demonstrates how they fundamentally altered the trajectory of popular music.

Contents

Introduction: Music History from the Bottom Up
Part I: Origin Stories
Interlude I: The Forebears
CHAPTER ONE: The Modern Instrument: Leo Fender and the Early Years of the Fender Precision Bass
Interlude II: Everett Hull and the Amplified Peg
CHAPTER TWO: The Novelty Instrument: Monk Montgomery's Jazz Innovations
Part II: The Road to Legitimacy
Interlude III: Deep in the Heart of Texas
CHAPTER THREE: The Practical Instrument: Rock 'n' Roll Live and In-Studio
Interlude IV: Born in Chicago
CHAPTER FOUR: The Picked Instrument: Reinventing the Sound of the Electric Bass
CHAPTER FIVE: The Amateur Instrument: The Teenage Garage Band Revolution
Interlude V: The Electric Bass in England
Part III: New Sounds, New Roles
CHAPTER SIX: The Studio Instrument: Session Musicians and Stylistic Innovations
CHAPTER SEVEN: The Default Instrument: British Bassists and Mid-Sixties Rock
Interlude VI: Ain't it Funky Now
CHAPTER EIGHT: The Lead Instrument: San Francisco and Psychedelia
Conclusion: The Electric Bass and the Adjacent Possible
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品