Rock This Way : Cultural Constructions of Musical Legitimacy

個数:

Rock This Way : Cultural Constructions of Musical Legitimacy

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780472056286
  • DDC分類 346.0482

Full Description

Any and all songs are capable of being remixed. But not all remixes are treated equally. Rock This Way examines transformative musical works—cover songs, remixes, mash-ups, parodies, and soundalike songs—to discover what contemporary American culture sees as legitimate when it comes to making music that builds upon other songs. Through examples of how popular discussion talked about such songs between 2009 and 2018, Mel Stanfill uses a combination of discourse analysis and digital humanities methods to interrogate our broader understanding of transformative works and where they converge at the legal, economic, and cultural ownership levels.

Rock This Way provides a new way of thinking about what it means to re-create and borrow music, how the racial identity of both the reusing artist and the reused artist matters, and the ways in which the law polices artists and their works. Ultimately, Stanfill demonstrates that the extent to which a work is seen as having new expression or meaning is contingent upon notions of creativity, legitimacy, and law, all of which are shaped by white supremacy.

Contents

Table of Contents


Acknowledgments

Introduction: Rock This Way, or The Shape of Musical Norms

Chapter 1 Judge a Song by Its Cover: Cover Songs Between Transformation and Extraction

Chapter 2 Stir It Up: Remix and the Problem of Genre

Chapter 3 Monstrous Mash: Mash-Ups and the Epistemology of Difference

Chapter 4 Fight for Your Right to Parody: Parodies and the Cultural Politics of Kindness

Chapter 5 Feels like the First Time: The Politics and Poetics of Similarity in Soundalikes

Conclusion: Toward a Theory of Ethical Transformative Musical Works

Data Appendix

References

最近チェックした商品