Shattering Hamlet's Mirror : Theatre and Reality

個数:

Shattering Hamlet's Mirror : Theatre and Reality

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 156 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780472037247
  • DDC分類 792.01

Full Description

Theatrical playing, Hamlet famously averred, holds a mirror up to nature. But unlike the reflections in the mirror, the theater's images are composed of real objects, most notably bodies, that have an independent existence outside the world of reflection. Throughout Western theater history there have been occasions when the reality behind the illusion was placed on display. In recent years theaters in Europe and North America have begun calling attention to the real in their work—presenting performers who did not create characters and who may not even have been actors, but who appeared on stage as themselves; texts created not by dramatic authors but drawn from real life; and real environments sometimes shared by actors and performers and containing real elements accessible to both. These practices, argues Marvin Carlson, constitute a major shift in the practical and phenomenological world of theater, and a turning away from mimesis, which has been at the heart of the theater since Aristotle. Shattering Hamlet's Mirror: Theatre and Reality examines recent and contemporary work by such groups as Rimini Protokoll, Societas Raffaelo Sanzio, the Gob Squad, Nature Theatre of Oklahoma, and Foundry Theatre, while revealing the deep antecedents of today's theater, placing it in useful historical perspective. While many may consider it a post-postmodern phenomenon, the "theater of the real," as it turns out, has very deep roots.

最近チェックした商品