イノベーションか死か:企業永続のための知的所有権管理<br>Innovate or Perish : Managing the Enduring Technology Company in the Global Market

個数:

イノベーションか死か:企業永続のための知的所有権管理
Innovate or Perish : Managing the Enduring Technology Company in the Global Market

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 303 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780471779308
  • DDC分類 658.4038

基本説明

On how to build and integrate intellectual property management (IPM) into a company's long-term plan.

Full Description

Essential reading for IP managers and corporate executives, Innovate or Perish is a new road map equipping readers with the principles and tools needed for their companies to compete in the emerging creativity economy. Edited by Edward Kahn, this seminal book includes contributions from seasoned intellectual property (IP) professionals—including Ed Walsh, Karl Jorda, Wayne Jaeschke, Abha Divine, and Damon Matteo.

Contents

ABOUT THE EDITOR ABOUT THE AUTHORS.

PREFACE BY HENRY CHESBROUGH.

Part 1:  PRINCIPLES OF GLOBAL LEADERSHIP IN THE ENDURING TECHNOLOGY COMPANY.

1 THE POLYMATH CEO: ENLIGHTENED LEADERSHIP FOR THE ENDURING TECHNOLOGY COMPANY (EDWARD KAHN).

PART 2: INTELLECTUAL PROPERTY MANAGEMENT.

2 THE IP TOOLKIT: MAXIMIZING BUSINESS VALUE FROM INTELLECTUAL PROPERTY (EDMUND WALSH).

3 HARVESTING NEW INTELLECTUAL ASSETS: THE ROLE OF BUSINESS METHOD PATENTS AND TRADE SECRETS IN STRATEGIC IP MANAGEMENT (KARL JORDA and WAYNE JAESCHKE).

4 GIANTS CAN BE NIMBLE: THE SBC STORY (ABHA DIVINE).

5 INNOVATION ASSET PORTFOLIO: THE INTELLECTUAL PROPERTY MUSE GETS AN MBA (DAMON MATTEO).

PART 3: INNOVATION.

6 INNOVATION STRATEGY: THE ESSENTIAL INGREDIENT (MICHAEL KAYAT).

7 MAXIMIZING INNOVATION TEAMS: THE INTERNAL AND EXTERNAL CONNECTION NETWORK (CARSTEN WITTRUP).

8 ROAD-MAPPING DISRUPTIVE TECHNICAL THREATS AND OPPORTUNITIES IN COMPLEX, TECHNOLOGY-BASED SUBSYSTEMS: THE SAILS METHODOLOGY (BRUCE VOJAK and FRANK CHAMBERS).

PART 4: PARTNERED TECHNOLOGY AND BUSINESS DEVELOPMENT.

9 OPEN FOR BUSINESS: THE AIR PRODUCTS AND CHEMICALS STORY (JOHN TAO and VINCENT MAGNOTTA).

APPENDIX 9A: DETERMINING FAIR ROYALTY RATES FOR UNIVERSITY-DEVELOPED TECHNOLOGY EXCLUSIVE LICENSE OPTION.

10 DEVELOPING GROWTH STRATEGIES USING INTELLECTUAL ASSETS AND STRATEGIC ALLIANCES (DENNIS McCULLOUGH).

11 INNOVATION AND THE BIOPHARMACEUTICAL INDUSTRY: CRISIS OR CROSSROADS? (RONALD LINDSAY).

12 BUILDING COMPANIES ON NOT-SO-FERTILE SOIL (TERI WILLEY).

INDEX.

最近チェックした商品