児童心理学ハンドブック(第6版):児童心理学の実践<br>Handbook of Child Psychology : Child Psychology in Practice 〈4〉 (6TH)

個数:

児童心理学ハンドブック(第6版):児童心理学の実践
Handbook of Child Psychology : Child Psychology in Practice 〈4〉 (6TH)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 1073 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780471272915
  • DDC分類 616

基本説明

全4巻セットの第4巻。

Full Description


Part of the authoritative four-volume reference that spans the entire field of child development and has set the standard against which all other scholarly references are compared. Updated and revised to reflect the new developments in the field, the Handbook of Child Psychology, Sixth Edition contains new chapters on such topics as spirituality, social understanding, and non-verbal communication. Volume 4: Child Psychology in Practice, edited by K. Ann Renninger, Swarthmore College, and Irving E. Sigel, Educational Testing Service, covers child psychology in clinical and educational practice. New topics addressed include educational assessment and evaluation, character education, learning disabilities, mental retardation, media and popular culture, children's health and parenting.

Contents

VOLUME 4. IntroductionRenninger & I. Sigel). SECTION ONE: RESEARCH ADVANCED AND IMPLICATIONS Hyson, et al.). 2. Assessments of Early Reading (S. Paris & A. Paris). 3. Becoming Bilingual, Biliterate, and Bicultural (C. Snow & J. Kang). 4. Mathematical Thinking and Learning (E. De Corte & L. Verschaffel). 5. Scientific Thinking and Science Literacy (R. Lehrer & L. Schauble). 6. Education for Spatial Thinking (L. Liben). 7. Character Education (D. lapsley & D. Narvaez). 8. Learning Environments (P. Blumenfeld, et al.). SECTION TWO: RESEARCH ADVANCED AND IMPLICATIONS FOR CLINICAL APPLICATIONS. 9. Self-REgulations and Effort Investment (M. Boekaerts). 10. Risk and Prevention (R. Selman & A. Dray). 11. Learning Disabilities (V. Berninger). 12. Mental Retardation (R. Hodapp & E. Dykens). 13. Developmental Psychopathology and Preventive Intervention (D. Cicchetti & S. Toth). 14. Families and Early Childhood Interventions (D. Powell). 15. School-based Social and Emotional Learning Programs (J. Kress & M. Elias). 16. Children and War Trauma (A. Klingman). SECTION THREE: RESEARCH ADVANCED AND IMPLICATIONS FOR SOCIAL POLICY AND SOCIAL ACTION. 17. Cultural Pathways Through Human Development (P. Greenfield, et al.). 18. Childhood Poverty, Policy, and Practice (V. McLoyd, et al.). 19. The Child and them Law (M. Bruck, et al.). 20. Media and Popular Culture (G. Comstock & E. Scharrer). 21. Children's Health and Education (C. Ramey, et al.). 22. Parenting Science and Practice (M. Bornstein). 23. Nonparental Child Care: Context, Concepts, Correlates, and Consequences (M. Lamb & L. Ahnert). 24. Research to Practice Redefined (I. Sigel). Author Index. Subject Index.

最近チェックした商品