情報処理バイアスと児童期の不安:発達の視座<br>Information Processing Biases and Anxiety : A Developmental Perspective

個数:

情報処理バイアスと児童期の不安:発達の視座
Information Processing Biases and Anxiety : A Developmental Perspective

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 331 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780470998199
  • DDC分類 155.41246

基本説明

Focuses on the developmental pathways that can lead to childhood anxiety and the role that information processing biases play, with the aim of understanding anxiety and improving clinical interventions.

Full Description

With contributions from a global team of experts this book provides a comprehensive overview of information processing biases in children and adolescents.

The first book to provide readers with an understanding of anxiety and the role of information processing biases more broadly in the context of developmental psychopathology
Demonstrates how researchers have explored diverse aspects of information processing in anxious children and adolescents
Draws on the microparadigms used in the study of development and psychopathology to consider issues related to heritability, temperament, learning and parenting
Considers preventative methods and treatment protocols

Contents

List of Contributors. Preface.

1. An Introduction to the Study of Information Processing Biases in Childhood Anxiety: Theoretical and Methodological Issues (Julie A. Hadwin and Andy P. Field).

Theoretical and Research Issues.

2. Anxiety-Related Reasoning Biases in Children and Adolescents (Peter Muris).

3. The Emotional Stroop Task in Anxious Children (Zoë C. Nightingale, Andy P. Field and Merel Kindt).

4. Selective Attention to Threat in Childhood Anxiety: Evidence from Visual Probe Paradigms (Matthew Garner).

5. The Use of Visual Search Paradigms to Understand Attentional Biases in Childhood Anxiety (Nick Donnelly, Julie A. Hadwin, Tamaryn Menneer and Helen J. Richards).

6. Using Eye Tracking Methodology in Children with Anxiety Disorders (Tina In-Albon and Silvia Schneider).

7. The Assessment of Fear-Related Automatic Associations in Children and Adolescents (Jorg Huijding, Reinout W. Wiers and Andy P. Field).

8. Application of Cognitive Neuroscience Techniques to the Study of Anxiety-Related Processing Biases in Children (Koraly Pérez-Edgar and Yair Bar-Haim).

The Origin and Treatment of Information Processing Biases in Child Anxiety.

9. Genetics (Thalia C. Eley and Helena M.S. Zavos)

10. Temperamental Factors Associated with the Acquisition of Information Processing Biases and Anxiety (Lauren K. White, Sarah M. Helfinstein and Nathan A. Fox).

11. Learning of Information Processing Biases in Anxious Children and Adolescents (Andy P. Field and Kathryn J. Lester).

12. Intergenerational Transmission of Anxious Information Processing Biases (Cathy Creswell, Peter Cooper and Lynne Murray).

13. Attentional Biases in Children: Implications for Treatment (Maria J.W. Cowart and Thomas H. Ollendick)

Index.

最近チェックした商品