特別な教育的ニーズを持つ児童の進度評価に用いるPスケール<br>The P Scales : Assessing the Progress of Children with Special Educational Needs

個数:

特別な教育的ニーズを持つ児童の進度評価に用いるPスケール
The P Scales : Assessing the Progress of Children with Special Educational Needs

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780470518984
  • DDC分類 371

基本説明

The book introduces the P scales and their application to teachers, describes the various subject areas of the scales and how to apply them in the assessment of pupils' attainment levels.

Full Description

This is the first book devoted to the P scales; there has been no published research on the P scales.  There is no documentation of the benefits that schools have derived from using the P scales, and no account has been given of how easy or otherwise teachers have found it to use the P scales in the assessment of their pupils. The book introduces the P scales and their application to teachers, describes the various subject areas of the scales and how to apply them in the assessment of pupils attainment levels. The book also describes how schools can use the assessment data collected in self-evaluation and setting of improvement targets for their pupils.   It also discusses the P scales in terms of the validity and reliability of data collected and investigates the extent to which the scales measure what they were designed to measure. Head teachers have recounted their experiences of using the P scales, outlining the difficulties they have had in their schools using the scales and the benefits the schools have derived.  

Contents

About the authors. Preface.

Acknowledgements.

CHAPTER 1 The National Curriculum and the Development of the P scales (Francis Ndaji and Peter Tymms).

CHAPTER 2 P scales - The Context (Barbara Riddick).

CHAPTER 3 A Description of the P scales and Their Use in Assessments (Francis Ndaji and Peter Tymms).

CHAPTER 4 Reliability and Validity of the P scales Data (Francis Ndaji and Peter Tymms).

CHAPTER 5 Users' Perspectives (Celia Dickinson, Bob Coburn, Helen Pettinger, John Parkes, Ginny Brown, Di Brown, Bernie Tetchner, Jo Gilbert and Mary Adossides).

CHAPTER 6 Research into the P scales (Francis Ndaji and Peter Tymms).

CHAPTER 7 Ways Forward (Francis Ndaji and Peter Tymms).

Index.

最近チェックした商品