自閉症のための効果的な包含<br>Successful Inclusion for Students with Autism : Creating a Complete, Effective ASD Inclusion Program

個数:

自閉症のための効果的な包含
Successful Inclusion for Students with Autism : Creating a Complete, Effective ASD Inclusion Program

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 306 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780470230800
  • DDC分類 371.94

Full Description


This indispensable guide--based on a proven model that's being adopted in schools in the U.S. and abroad--helps educators to establish and maintain a successful inclusion program for children in the autism spectrum. Autism specialist Sonja de Boer guides readers step by step through the process, offering specific information on topics such as key roles and responsibilities, teaching and behavior intervention strategies, ongoing program assessment, and evaluating student progress. The book includes helpful forms and checklists that facilitate implementation of the inclusion process and the evaluation of students' progress within the program. Sonja R. de Boer, PhD, BCBA (Seattle, WA), is a behavior analyst and educational consultant for early intervention services for children with autism spectrum disorders.

Contents

About This Book. About the Author. Foreword. Introduction. I Basic Information on Autism Spectrum Disorders and Inclusion. 1 Understanding the Unique Characteristics of Individuals with ASD. 2 Reviewing the Context of Inclusion for Students with ASD. 3 Examining the Legal Guidelines for Appropriate Placement. II Considerations Before Creating an Inclusion Program. 4 Determining Least Restrictive Environment Services and Placement for Students with ASD. 5 Designing an Appropriate Inclusive Education Program. 6 Defining Roles and Responsibilities of Inclusive Education. III Establishment of the Inclusion Program. 7 Initiating the Inclusion Process. 8 Facilitating Students' Education Within General Education. 9 Managing Behavior in the General Education Classroom. 10 Facilitating Social and Communication Skills in the General Education Classroom. IV Program Maintenance and Evaluation of Inclusion Program. 11 Evaluating the Inclusion Program and Student Progress 12 Facilitating Successful Transitions to a New Classroom. Conclusion. Glossary. Notes. References. Index.

最近チェックした商品