学級の規律とマネジメント(第5版・テキスト)<br>Classroom Discipline and Management (5TH)

個数:

学級の規律とマネジメント(第5版・テキスト)
Classroom Discipline and Management (5TH)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 404 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780470087572
  • DDC分類 371.5

Full Description

This text is designed to help teachers explore approaches to classroom discipline along with their own personal philosophy. The text emphasizes informed decision-making, focusing on providing teachers an understanding of the assumptions behind a disciplinary approach, as well as the theory and practical applications of that approach. The new 5th edition looks closely at the extent to which a particular theory or approach is designed to either prevent or correct discipline problems -- an aspect of discipline that is often ignored. This important consideration is raised for each approach. Another basic consideration throughout this new edition is the dramatic increase in diverse student populations and the teacher's role in helping these children learn efficiently and effectively.

Contents

Unit 1. Problems and Issues in Discipline. Chapter 1. Discipline Problems And Their Causes.

Chapter 2. Making Decisions About Discipline.

Unit 2. Discipline Models.

Chapter 3. Behavior Modification.

Chapter 4. Assertive Discipline: Lee Canter.

Chapter 5. Logical Consequences.

Chapter 6. Democratic Discipline In Learning Communities.

Chapter 7. Teacher Effectiveness Training.

Chapter 8. Reality Therapy/Choice Theory.

Chapter 9. Judicious Discipline: Forrest Gathercoal.

Chapter 10. The Jones Model.

Unit 3. Creating A Comprehensive Discipline Program.

Chapter 11. Choosing A Discipline Approach.

Chapter 12. Creating A Personal Theory Of Discipline.

Unit 4. Classroom Management Approaches And Procedures.

Chapter 13. Violence In The Schools.

Chapter 14. Classroom Management And Student Diversity.

Chapter 15. Managing The Classroom.

最近チェックした商品