音楽とディスレクシア(第2版)<br>Music and Dyslexia : A Positive Approach

個数:

音楽とディスレクシア(第2版)
Music and Dyslexia : A Positive Approach

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780470065587
  • DDC分類 618.928553

基本説明

The second edition focuses on recent research advances in neuropsychology and draws out the aspects of music education that benefit young dyslexics.

Full Description

Music and dyslexia is of particular interest for two reasons. Firstly, research suggests that music education can benefit young dyslexics as it helps them focus on auditory and motor timing skills and highlights the rhythms of language. Secondly, dyslexic musicians at a more advanced level face particular challenges such as sight-reading, written requirements of music examinations and extreme performance nerves. This is a sequel to the highly successful Music and Dyslexia: Opening New Doors, published in 2001.   The field of dyslexia has developed rapidly, particularly in the area of neuropsychology. Therefore this book focuses on these research advances, and draws out the aspects of music education that benefit young dyslexics. The contributors also discuss the problems that dyslexic musicians face, and several chapters are devoted to sight-reading and specific strategies that dyslexics can use to help them sight-read.  

The book offers practical techniques and strategies, to teachers and parents to help them work with young dyslexics and dyslexic musicians.

Contents

Foreword. List of contributors.

Preface.

Section I.   Tackling problems. 

1. Dyslexia and Developmental differences (T. R. Miles).

2. Things that can go wrong (T.R. Miles).

Section II.  In and around the classroom.
 
3. In and around the classroom (Christine McRitchie Pratt).

4. Classroom rhythm games for literacy support (Katie Overy).

5. Early years: Deirdre starts to learn piano (Olivia McCarthy and Diana Ditchfield).

6. Winning over the reluctants (Christine McRitchie Pratt, Diana Ditchfield, Sheila Oglethorpe and John Westcombe).

7. Can music lessons help the dyslexic learner? (Sheila Oglethorpe).

8. Parallels between the teaching of musical and mathematical notation (Tim Miles).

9. The paperwork (Diana Ditchfield).

10. Sight-reading (Sheila Oglethorpe).

11. Sight-reading and memory (Michael Lea).

12. Ten top tips and thoughts (Nigel Clarke).

13. Can computers help? Matching the inner with the outer ear (Adam Apostoli).

Section III. Strategies and successes.

14. Positive connections across the generations (Annemarie Sand and John Westcombe).

15. Similarities and differences in the dyslexic voice (Paula Bishop-Liebler).

16. Thirty-seven oboists (Carolyn King).

17. Suzuki benefits for children with dyslexia (Jenny Macmillan).

18. Dyslexia: no problem (Diana Ditchfield).

Section IV. Science takes us forward.

19. Insights from brain imaging (Katie Overy).

20. Music reading: a cognitive neuroscience approach (Lauren Stewart).

Index.

最近チェックした商品