リテラシーと権力<br>Literacy and Power (Language, Culture, and Teaching Series)

個数:
電子版価格
¥11,656
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

リテラシーと権力
Literacy and Power (Language, Culture, and Teaching Series)

  • ウェブストア価格 ¥14,808(本体¥13,462)
  • Routledge(2009/10発売)
  • 外貨定価 US$ 66.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 670pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 268 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415999632
  • DDC分類 302.2244

基本説明

Shows how competing orientations to critical literacy education - domination (power), access, diversity, design - foreground on eover the other.

Full Description

Hilary Janks addresses key questions about literacy and power in this landmark text that is both engaging and accessible.

Her central argument is that competing orientations to critical literacy education - domination (power), access, diversity, design - foreground one over the other, but are crucially interdependent and need to work together to create possibilities for redesign and social action that serve a social justice agenda. She examines the theory underpinning each orientation, and develops new theory in the argument for interdependence and integration.

Sitting at the interface between theory and practice, constantly moving from one to the other, the text is rich with examples of how to use these orientations in real teaching contexts, and how to use them to counterbalance one another.

In the groundbreaking final chapter Janks considers how the rationalist underpinning of critical literacy tends to exclude the non-rational shows ways of working 'beyond reason' - pleasure and play, desire and the unconscious - and makes the case that these need to be taken seriously given their power to cut across the work of critical literacy educators working from any orientation.

Contents

Foreword, Sonia Nieto

Preface

Acknowledgments

1. Turning to Literacy

2. Orientations to Literacy

3. Language and Power

4. Reading Texts Critically

5. Diversity, Difference and Disparity

6. Access, Gate-Keeping and Desire

7. Critical Text Production: Writing and Design

8. Redesign, Social Action and Possibilities for Transformation

9. The Future of Critical Literacy

References

Index

最近チェックした商品