アドボカシー・リーダーシップ:ポスト教育改革時代のアジェンダへ向けて<br>Advocacy Leadership : Toward a Post-Reform Agenda in Education (Critical Social Thought)

個数:
電子版価格
¥9,983
  • 電子版あり

アドボカシー・リーダーシップ:ポスト教育改革時代のアジェンダへ向けて
Advocacy Leadership : Toward a Post-Reform Agenda in Education (Critical Social Thought)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415994286
  • DDC分類 371.2011

基本説明

Lays out a post-reform agenda that moves beyond the neoliberal, competition framework to define a new accountability, a new pedagogy, and a new leadership role definition.

Full Description

In this timely and important new book, Gary Anderson provides a devastating critique of why a managerial role for educational leaders is counterproductive, especially for improving opportunities for low-income students and students of color, and instead proposes ways of re-theorizing educational leadership to emphasize its advocacy role. Advocacy Leadership lays out a post-reform agenda that moves beyond the neo-liberal, competition framework to define a new accountability, a new pedagogy, and a new leadership role definition. Drawing on personal narrative, discourse analysis, and interdisciplinary scholarship, Anderson delivers a compelling argument for the need to move away from current inauthentic and inequitable approaches to school reform in order to jump-start a conversation about an alternative vision of education today.

Contents

Series Editor Introduction, MICHAEL W. APPLE

Foreword: Advocates, Managers, Leaders, and Social Entrepreneurs? The Future of Educational Leadership, JANELLE SCOTT

Acknowledgments

Introduction

1. School Reform, Authenticity, and Advocacy

2. Authentic Leadership

3. The New Economy of Schooling

4. Disciplining Leaders: Mediating the New Economy

5. Toward an Authentic Distribution of Leadership

6. Toward a Post-Reform Agenda

Appendix A

Notes

References

Index

最近チェックした商品