コスモポリタニズムと学校改革の時代<br>Cosmopolitanism and the Age of School Reform : Science, Education, and Making Society by Making the Child

個数:
電子版価格
¥10,179
  • 電子版あり

コスモポリタニズムと学校改革の時代
Cosmopolitanism and the Age of School Reform : Science, Education, and Making Society by Making the Child

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415958158
  • DDC分類 370.1

基本説明

Explores changing cultural theses of cosmopolitanism in contemporary US school reforms and its sciences.

Full Description

In Cosmopolitanism and the Age of School Reform, noted educationalist Thomas Popkewitz explores turn-of-the-century and contemporary pedagogical reforms while illuminating their complex relation to cosmopolitanism. Popkewitz highlights how policies that include "all children" and leave "no child behind" are rooted in a philosophy of cosmopolitanism—not just in salvation themes of human agency, freedom, and empowerment, but also in the processes of abjection and the differentiation of the disadvantaged, urban, and child left behind as "Other."

Contents

CHAPTER ONE: COSMOPOLITANISM: AN OBJECT OF STUDY CHAPTER 2: THE REASON IN QUESTION: COSMOPOLITANISM AND ITS DOUBLE GESTURES PART ONE: TURN OF THE 20TH CENTURY REFORMS, THE UNFINISHED COSMOPOLITAN AND SCIENCES OF EDUCATION CHAPTER 3: COSMOPOLITANISM, AMERICAN EXCEPTIONALISM, AND THE MAKING OF SCHOOLING COSMOPOLITANISM, AMERICAN EXCEPTIONALISM, AND INVENTING THE SELF CHAPTER 4: THE SCIENCES OF PEDAGOGY IN THE DESIGNING THE FUTURE CHAPTER 5: EDUCATIONAL SOCIOLOGY AND PSYCHOLOGY: CALCULATING AGENCY AND ORDERING COMMUNITY SOCIOLOGY AND SOCIAL PSYCHOLOGY: URBANIZING THE PASTORAL "COMMUNITY" IN GOVERNING THE FAMILY AND CHILD CHAPTER SIX: THE ALCHEMY OF SCHOOL SUBJECTS: THE HOPE OF RESCUE AND FEARS OF DIFFERENCE PART TWO: TURN OF THE 21ST CENTURY REFORMS, THE UNFINISHED COSMOPOLITAN AND SCIENCES OF EDUCATION CHAPTER SEVEN: THE UNFINISHED COSMOPOLITAN: CULTURAL THESES OF PROBLEM SOLVING AND COLLABORATION IN LIFELONG LEARNING CHAPTER NINE: DESIGNING PEOPLE: AGENCY AND THE FEARS OF THOSE LEFT BEHIND IN INSTRUCTION AND RESEARCH CHAPTER 10: THE REASON OF SCHOOL PEDAGOGY, RESEARCH AND THE LIMITS OF COSMOPOLITANISM

最近チェックした商品