ドラッグ映画<br>Hooked: Drug War Films in Britain, Canada, and the U.S. (Routledge Advances in Criminology)

個数:
電子版価格
¥9,010
  • 電子版あり

ドラッグ映画
Hooked: Drug War Films in Britain, Canada, and the U.S. (Routledge Advances in Criminology)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 262 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415957069
  • DDC分類 791.436556

基本説明

Examines the ideological assumptions embedded in the narrative and imagery of drug films, drawing on a sample of over one hundred films produced in Britain, Canada, and the U.S. from 1916 to 2005 whose focus is primarily on illegal drugs, trafficking, and their consequences.

Full Description

Drug prohibition emerged at the same time as the discovery of film, and their histories intersect in interesting ways. This book examines the ideological assumptions embedded in the narrative and imagery of one hundred fictional drug films produced in Britain, Canada, and the U.S. from 1912 to 2006, including Broken Blossoms, Reefer Madness, The Trip, Superfly, Withnail and I, Traffik, Traffic, Layer Cake, Harold and Kumar Go to White Castle, Trailer Park Boys, and more. Boyd focuses on past and contemporary illegal drug discourse about users, traffickers, drug treatment, and the intersection of criminal justice with counterculture, alternative, and stoner flicks. She provides a socio-historical and cultural criminological perspective, and an analysis of race, class and gender representations in illegal drug films.

This illuminating work will be an essential text for a wide range of students and scholars in the fields of criminology, sociology, media, gender and women's studies, drug studies, and cultural studies.

Contents

Introduction 1. Moral Regulation, Film Censorship, and Law 2. Illegal Drug Users and Addiction Narratives: The Early Film Years 3. The 60s On: Counterculture, Addiction-as-Disease, and Mandatory Treatment Narratives 4. Ruptures in Addiction Narratives: Pleasure, Harm Reduction, Consumer Culture, and Regulation 5. Drug Dealers: A Nation Under Siege 6. Vilified Women and Maternal Myths 7. Challenges to the Drug War: 1980 to 2006. Conclusion

最近チェックした商品