リテラシーと児童の身体:時間と空間における学習<br>Literacy, Power, and the Schooled Body : Learning in Time and Space

個数:
電子版価格
¥7,574
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

リテラシーと児童の身体:時間と空間における学習
Literacy, Power, and the Schooled Body : Learning in Time and Space

  • ウェブストア価格 ¥9,818(本体¥8,926)
  • Routledge(2010/11発売)
  • 外貨定価 US$ 44.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 445pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415879637
  • DDC分類 428.4071

基本説明

Looks at early childhood classrooms, charting the shifts and continuities as 4 year old children begin preschool and move through to the end of primary school at 9 years. The litracy classroom is used as a specific site in which to examine how children's bodies are disciplined to become literate.

Full Description

What effects do space and time have on classroom management, discipline, and regulation? How do teachers' practices create schooled and literate students? To explore these questions, this book looks at early childhood classrooms, charting the shifts and continuities as four-year-old children begin preschool, move from preschool into primary school, and come to the end of the first phase of schooling at nine years. The literacy classroom is used as a specific site in which to examine how children's bodies are disciplined to become literate.

This is not a book that theorizes space, time, discipline, bodies, and literacy in abstract ways. Rather, working from a Foucaultian premise that discipline is directed onto children's bodies, it moves from theory to practice. Photographs, lesson transcripts, interviews, and children's work show how teachers' practices are enacted on children's bodies in time and space. In this way, teachers are offered practical examples from which to think about their own classrooms and classroom practice, and to reflect on what works, why it works, and what can be changed.

Contents

Preface

Acknowledgments




Schooling the Body



Schooling and Space



Space and Time



Managing and Regulating Bodies



Reading Bodies



Writing Bodies



Assessing Bodies



Implications for Literacy Education

References

Index

最近チェックした商品