Paradigm and Ideology in Educational Research (RLE Edu L) : The Social Functions of the Intellectual (Routledge Library Editions: Education)

個数:

Paradigm and Ideology in Educational Research (RLE Edu L) : The Social Functions of the Intellectual (Routledge Library Editions: Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 4 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415752916
  • DDC分類 370.721094

Full Description

This book explores the complex social assumptions and values that underlie research programmes about schools. The analysis of educational research draws upon American and European scholarships in the sociology of knowledge, social philosophy and the history and sociology of science. The discussion considers first the communal, crafts and social characteristics of educational research. Three research models empirical-analytic, symbolic or linguistic and critical sciences are given attention. The discussion of the three research models is to illuminate how the constellation of commitments, assumptions and practices inter-relate to perform a paradigm giving different and conflicting definitions to the meaning of educational theory and to the use of the particular techniques of enquiry. The social role of educational research and the researcher is also considered.

Contents

Preface. 1. Educational Research: Ideologies and Visions of Social Order. Part 1: Science As Discourse and Interest. 2. Paradigms in Educational Science: Different Meanings and Purpose to Theory. 3. Soviet Pedagogical Sciences: Visions and Contradictions. 4. 'Qualitative' Research: Some Thoughts about the Relation of Methods and History. Part 2: Roles of the Intellectual in Contemporary Society. 5. Social Science and Social Amelioration: The Development of the American Academic Expert. 6. Motion As Educational Change: The Misuse and Irrelevancy of Two Research Paradigms. 7. Educational Evaluation as a Political Form. 8. The Researcher as a Social Actor: Possibilities, Pathologies and Notes of Caution. Index.