ラウトレッジ版 英語教育ハンドブック<br>The Routledge Handbook of English Language Teaching (Routledge Handbooks in Applied Linguistics)

個数:
  • ポイントキャンペーン

ラウトレッジ版 英語教育ハンドブック
The Routledge Handbook of English Language Teaching (Routledge Handbooks in Applied Linguistics)

  • ウェブストア価格 ¥81,840(本体¥74,400)
  • Routledge(2016/05発売)
  • 外貨定価 US$ 375.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 3,720pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 592 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415747394
  • DDC分類 428.0071

基本説明

英語教育の全分野をカバーする待望のハンドブック。全39章にわたって、世界中のエキスパートたちが、応用言語学的な観点から、ELTの重要トピックにおける達成と今後の展望を論じる。

Full Description

The Routledge Handbook of English Language Teaching is the definitive reference volume for postgraduate and advanced undergraduate students of Applied Linguistics, ELT/TESOL, and Language Teacher Education, and for ELT professionals engaged in in-service teacher development and/or undertaking academic study.

Progressing from 'broader' contextual issues to a 'narrower' focus on classrooms and classroom discourse, the volume's inter-related themes focus on:




ELT in the world: contexts and goals



planning and organising ELT: curriculum, resources and settings



methods and methodology: perspectives and practices



second language learning and learners



teaching language: knowledge, skills and pedagogy



understanding the language classroom.

The Handbook's 39 chapters are written by leading figures in ELT from around the world. Mindful of the diverse pedagogical, institutional and social contexts for ELT, they convincingly present the key issues, areas of debate and dispute, and likely future developments in ELT from an applied linguistics perspective.

Throughout the volume, readers are encouraged to develop their own thinking and practice in contextually appropriate ways, assisted by discussion questions and suggestions for further reading that accompany every chapter.

Advisory board: Guy Cook, Diane Larsen-Freeman, Amy Tsui, and Steve Walsh

Contents

List of tables and figures AcknowledgementsList of contributorsIntroduction: English language teaching in the contemporary worldPART I1 World Englishes and English as a Lingua Franca: a changingcontext for ELT2 Politics, power relationships and ELT3 Language and culture in ELT4 'Native speakers', English and ELT: changing perspectives5 Educational perspectives on ELT: society and the individual;traditional, progressive and transformativePART II6 Language curriculum design: possibilities and realities7 ELT materials: claims, critiques and controversies8 Dealing with the demands of language testing and assessment9 Language teacher education10 New technologies, blended learning and the 'flipped classroom'in ELT11 English for specific purposes12 English for academic purposes13 English for speakers of other languages: language educationand migration14 Bilingual education in a multilingual worldPART III15 Method, methods and methodology: historical trends andcurrent debates16 Communicative language teaching in theory and practice17 Task-based language teaching18 Content and language integrated learning19 Appropriate methodology: towards a cosmopolitan approachPART IV20 Cognitive perspectives on classroom language learning21 Sociocultural theory and the language classroom22 Individual differences23 Motivation24 Learner autonomy25 Primary ELT: issues and trends26 Secondary ELT: issues and trendsPART V27 Corpora in ELT28 Language Awareness29 Teaching language as a system30 Teaching language skills31 Teaching literacy32 Using literature in ELTPART VI33 Complexity and language teaching34 Classroom talk, interaction and collaboration35 Errors, corrective feedback and repair: variations andlearning outcomes36 Questioning 'English-only' classrooms: own-language use in ELT37 Teaching large classes in difficult circumstances38 Computer-mediated communication and language learning39 Values in the ELT classroomIndex

最近チェックした商品