Engaging in Mathematics in the Classroom : Symbols and experiences

個数:

Engaging in Mathematics in the Classroom : Symbols and experiences

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 178 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415733694
  • DDC分類 510.71

Full Description

What comes first, class management or student engagement? How can the 'real world' be used to engage learners? What is the role of technology in engaging students? And is 'understanding' or 'exam success' more engaging?

In the modern world, success in school mathematics can determine life chances. It is therefore vital to engage children and young people in learning mathematics. Engaging in Mathematics in the Classroom brings together the debates concerning mathematical engagement and draws on first-hand experience and key research to promote successful classroom practice. It considers what engagement looks like at different ages and the implications of this for the classroom.

Accessibly written with examples of successful classroom practice, activities and projects, the book covers:




Planning and managing engagement in learning;



Mathematical understandings and meanings;



Early Primary and the number system;



Primary/Secondary Transition and geometrical thinking;



Secondary school: Adolescence and algebraic activity;



Post-16 and infinity;



Learning across the lifespan.

Written by a leading authority in the field, this timely text will be essential reading for all trainee and practising teachers of mathematics.

Contents

PART ONE

Chapter 1 - Engaging in mathematics

Chapter 2 - Planning for engagement in learning

Chapter 3 - Mathematical understandings and meanings

Chapter 4 - Symbolic fluency

Chapter 5 - Managing engagement

PART TWO

Chapter 6 - Early Primary and the number system

Chapter 7 - Primary/Secondary Transition and geometrical thinking

Chapter 8 - Secondary school: Adolescence and algebraic activity

Chapter 9 - Post-16 and infinity

PART THREE

Chapter 10 - Engaging in engaging learners

Chapter 11 - Learning across the lifespan

Conclusion

最近チェックした商品