教育の概念<br>The Concept of Education (International Library of the Philosophy of Education Volume 17)

個数:

教育の概念
The Concept of Education (International Library of the Philosophy of Education Volume 17)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 234 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415562539
  • DDC分類 370.1

Full Description

A series of public lectures given at the Institute of Education, University of London provides the nucleus around which this collection, originally published in 1967, is gathered. This collection provides comprehensive coverage of a complex theme which will be of interest to those involved in the fields of philosophy and education alike. Topics covered include:the logical and psychological aspects of learning, the concept of play, rule and routines, teaching and training, philosophical models of teaching.

Contents

1. What is an Educational Process? R. S. Peters 2. The Logical and Psychological Aspects of Learning D. W. Hamlyn 3. The Logical and Psychological Aspects of Teaching a Subject Paul H. Hirst 4. Conditioning and Learning G. Vesey 5. The Concept of play R. F. Dearden 6. Rules and Routines Max Black 6. Teaching and Training Gilbert Ryle 8. Philosophical Models of Teaching Israel Scheffler 9. Instruction and Learning by Discovery R. F .Dearden 10. Learning and Teaching Michael Oakeshott 11. Indoctrination J. P. White 12. On Teaching to be Critical John Passmore

最近チェックした商品