Innovations and Institutions : An Institutional Perspective on the Innovative Efforts of Banks and Insurance Companies (Routledge Studies in Innovation, Organizations and Technology)

個数:

Innovations and Institutions : An Institutional Perspective on the Innovative Efforts of Banks and Insurance Companies (Routledge Studies in Innovation, Organizations and Technology)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 188 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415541466
  • DDC分類 332.1

Full Description

Using institutional theory to explain innovation and merging academic and critical analysis with practical recommendations, this book provides a full and rich account of how new products are brought to market; considering both the successes and failures in equal measure.

This book takes the meeting point of two seemingly incongruous schools of theoretical thought to enlighten the debate surrounding product innovation. In doing so it:

illustrates how institutional forces come to shape the interest, priorities and behaviour of organizational members in the development and implementation process of incremental product innovation
investigates the failed innovative attempts of established organizations
demonstrates the importance of organizational and intra-organizational forces for innovative success.

The insight it offers into the organization of product innovation processes in the financial services sector and the guidelines it sets up for their improvement makes Innovation and Institutions essential reading for those working in or studying the banking, finance and insurance sector who have an interest in innovation studies.

Contents

1. Introduction 2. Institutions and Innovations 3. Intermezzo: A Service Environment 4. Methodological Considerations 5. Exploring New Service Development 6. Organizing New Service Development 7. An Institutional Perspective on Persistent Innovation Problems 8. Towards an Institutional Theory of Innovation 9. Conclusion

最近チェックした商品