幼児・初等教育における特別なニーズ(第3版)<br>Special Needs in the Early Years : Supporting collaboration, communication and co-ordination (3RD)

個数:
電子版価格
¥8,357
  • 電子版あり

幼児・初等教育における特別なニーズ(第3版)
Special Needs in the Early Years : Supporting collaboration, communication and co-ordination (3RD)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 132 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415504751
  • DDC分類 371.90472

Full Description

This highly popular and accessible text contains a wealth of information about how early years staff can work effectively with professionals and parents to help identify and meet a range of special educational needs. This book aims to explore the most effective ways of supporting the child and implementing that support across the child's day to day life.

Now in its third edition Special Needs in the Early Years is fully updated to reflect current policy, and topics covered include:




Early identification



Effective communication with parents and carers



An exploration of the legal context



How to implement joint planning for identified needs



A consideration of the issues affecting collaboration

With case-studies, checklists, suggestions for good practice and cartoons to illustrate and enrich the text throughout, this book is structured to be easily accessible and invaluable for those who are in training to work in the early years sector. It will also be of interest to students on foundation and undergraduate students on Early Childhood Education and childcare courses as well as more experienced practitioners.

Contents

Chapter 1. Introduction Chapter 2. The Legal Context Chapter 3. Roles and Responsibilities : Who does what? Chapter 4. Early Identification and Communication with Parents and Carers Chapter 5. Joint Planning for Children with Identified Needs Chapter 6. In-School Communication Chapter 7. Issues affecting Collaboration Appendices

最近チェックした商品