7-12才のための思考力向上プログラム<br>Smart Thinking : A Programme for Developing Thinking Skills in 7 to 12 Year Olds (1ST)

個数:

7-12才のための思考力向上プログラム
Smart Thinking : A Programme for Developing Thinking Skills in 7 to 12 Year Olds (1ST)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415487009
  • DDC分類 370.152

基本説明

Assist primary school teachers in their quest to develop students' capacities as deep thinkers and independent learners.

Full Description


Smart Thinking helps primary school teachers to develop their pupil's capacities to become deep thinkers and independent learners. Supporting the creation of a thoughtful classroom that provides opportunities for pupil's negotiation, goal setting and decision making, this book encourages the teaching of reflection and metacognition, providing pupils the tools they need to be able to evaluate and regulate their own thinking. Packed with ideas, planning tools and photocopiable proformas, this book will help teachers work with their pupils to help develop skills and dispositions which are beneficial and transferable to pupils of all ages and abilities.Key aspects of teaching and learning covered include:planning for learning by setting individual goalsselecting, using and monitoring appropriate strategiesidentifying own thinking processesmaking reasoned judgementsasking powerful questionsbeing careful observers.This comprehensive resource is essential for all teachers who wish to empower their pupils to take responsibility for their learning and their interpersonal relationships.

Contents

Introduction Planning guide 1. Laying the groundwork 2. Planning for thinking 3. Questioning 4. Making connections 5. Self-assessment 6. Goal setting Appendix -- Additional proformas for reflection and metacognition Glossary References and further reading

最近チェックした商品