初等学級における自発的な学習<br>Learning for Themselves : Pathways to Independence in the Classroom (1ST)

個数:

初等学級における自発的な学習
Learning for Themselves : Pathways to Independence in the Classroom (1ST)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 132 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415486996
  • DDC分類 372.13943

基本説明

Offers teachers a repertoire of effective strategies and frameworks to nurture independent learning.

Full Description


In a world of rapidly changing knowledge which requires new and transferable skills, classrooms are increasingly being viewed as places where pupils learn how to learn. In order to help pupils develop new skills, teachers must encourage them to work independently and manage themselves as learners.Learning for Themselves offers teachers a repertoire of effective strategies and frameworks to nurture independent learning. The chapters are organised into four broad areas:learning preferencesthinkinginquirypersonal challenges.Each section includes learning tasks covering commonly addressed topics in primary school curriculums, with each task designed to be adapted by students and teachers to suit particular interests and a range of teaching and learning goals.Photocopiable learning proformas for each task, and additional proforma resources are included to assist teachers and pupils when planning, managing, monitoring and keeping records associated with independent learning. Saving valuable planning time for teachers, this book offers a creative and effective way to encourage pupil's independence and will appeal to all teachers who aim to equip their pupils with transferable skills.

Contents

Introduction Chapter 1 Making it happen in the classroom Chapter 2 My style: A focus on learning preferences Chapter 3 Think about it! A focus on thinking Chapter 4 I wonder: A focus on inquiry Chapter 5 Go for goals! A focus on goal setting and personal challenges Bibliography Appendix: Organising for independence: summary of support materials

最近チェックした商品