学校における不平等の(再)形成<br>Social Inequalities (Re)formed : Consulting pupils about learning

個数:
  • 予約

学校における不平等の(再)形成
Social Inequalities (Re)formed : Consulting pupils about learning

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415411981
  • DDC分類 371.59

基本説明

Draws on an in-depth empirical sociological study which consulted eight to fourteen year old pupils from a variety of ethnic and class backgrounds in different school settings.

Full Description

The increasing international interest in pupil consultation has been partly fuelled by the encouragement of personalised/individualised learning strategies and the involvement of pupils in their learning.

Drawing on an in-depth study which consulted eight to fourteen year old pupils from a variety of ethnic and class backgrounds in different school settings, the book:

offers a sociological study of learning through an exploration of the social inequalities in the control pupils have over their learning
identifies, from a pupil's perspective, the social conditions of learning within contemporary performance-oriented school cultures
explores the ways in which the social conditions of learning differ for pupils according to their gender, race, social class and achievement levels
identifies the ways in which pupils are being consulted by teachers and the social conditions for successful consultation.

This book will appeal to masters and doctoral students in gender studies and equality studies/human rights programmes, as well as academics and researchers around the world.

Contents

1. Introduction 2. Performance Pedagogies and Individualised Learning 3. Researching Pupil Voice and Pupil Message 4. Confidence and Learning Identities 5. Marginalisation and Inclusion in the Classroom 6. Controlling Learning: Setting the Pace and Choosing the Content 7. Social Inequalities (Re)formed

最近チェックした商品