カルカッタの表象<br>Representing Calcutta : Modernity, Nationalism and the Colonial Uncanny (Asia's Transformations/asia's Great Cities)

個数:

カルカッタの表象
Representing Calcutta : Modernity, Nationalism and the Colonial Uncanny (Asia's Transformations/asia's Great Cities)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 330 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415392167
  • DDC分類 954.147

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2005.

Full Description

Representing Calcutta: Modernity, Nationalism, and the Colonial Uncanny is a spatial history of colonial Calcutta, addressing the question of modernity that haunts our perception of Calcutta. The book responds to two interrelated concerns about the city. The first is the image of Calcutta as the worst case scenario of a Third World city - the proverbial "city of dreadful nights." The second is the changing nature of the city's public spaces - the demise of certain forms of urban sociality that have been mourned in recent literature as the passing of Bengali modernity.

This book explores the history of the city, focusing in particular on its emergence from colonialism into postcolonial modernity. Drawing on postcolonial and spatial theory, the author analyzes the city under British colonial rule and in its later incarnations, and also examines such issues as gender, identity, and nationalism. It is a an essential text for scholars with an interest in colonialism, South Asia, and urban development.

Contents

Introduction: The City in Historical Imagination 1. The Colonial Uncanny 2. The Limits of White Town 3. Locating Mythic Selves 4. Telling Stories 5. Death in Public. Conclusion: The Politics of Representation