学習者から見たリテラシー<br>Learners' Views of Literacy (Language and Literacy in Action)

個数:
  • ポイントキャンペーン

学習者から見たリテラシー
Learners' Views of Literacy (Language and Literacy in Action)

  • ウェブストア価格 ¥9,240(本体¥8,400)
  • Routledge(2023/12発売)
  • 外貨定価 UK£ 31.99
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 420pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 205 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415385725
  • DDC分類 372.4

基本説明

Topics covered include: learners' perspectives of reading, writing and literacy teaching; advice on how to develop a learner-centred approach to literacy teaching.

Full Description

Understanding pupils' perspectives on their learning has been shown to be of significant help in planning and implementing an effective literacy teaching programme.

This book offers a new viewpoint of reflective curriculum design, in contrast to current 'top-down' models characterised by dictates and requirements placed on teachers from above. Instead, the learner is placed at the centre of teaching as the text explores much-needed evidence about the views of learners themselves. Topics covered include:

learners' perspectives of reading, writing and literacy teaching
learners' perspectives on literacy teaching
an exploration of the viewpoints of the learners
advice on how to develop a learner-centred approach to literacy teaching.

Contents

Introduction: Why do learners' perspectives matter? Section 1: Learners perspectives on reading 2. Learners' concepts of reading: confusion or clarity 3. Investigating learners' concepts of reading 4. Learners' attitudes towards reading Section 2: Learners' perspectives on writing 5. Learners' attitudes towards writing 6. Investigating learners' concepts of writing Section 3: Learners' perspectives on literacy teaching 7. Literacy teaching activities: the learners' views 8. Learners' responses to texts in literacy teaching 9. Learners' responses to the literacy hour Section 4: Responding to the perspectives of your own learners 10. Exploring the viewpoints of the learners 11. Developing a learner-centred approach to literacy teaching 12. Conclusion: Possible next steps

最近チェックした商品