ブラジルの国民映画<br>Brazilian National Cinema (National Cinemas)

個数:
電子版価格
¥8,357
  • 電子版あり

ブラジルの国民映画
Brazilian National Cinema (National Cinemas)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 238 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415338158
  • DDC分類 791.430981

基本説明

This is a comprehensive overview of the relationship between Brazilian cinema and issues of national and cultural identity.

Full Description

Brazilian cinema is one of the most influential national cinemas in Latin America and this wide-ranging study traces the evolution of Brazilian film from the silent era to the present day, including detailed studies of more recent international box-office hits, such as Central Station (1998) and City of God (2002).

Brazilian National Cinema gives due importance to traditionally overlooked aspects of Brazilian cinema, such as popular genres, ranging from musical comedies (the chanchada) to soft-core porn films (the pornochanchada) and horror films, and also provides a fresh approach to the internationally acclaimed avant-garde Cinema Novo of the 1960s.

Lisa Shaw and Stephanie Dennison apply recent theories on stardom, particularly relating to issues of ethnicity, race and gender, to both well-known Brazilian performers, such as Carmen Miranda and Sonia Braga, and lesser known domestic icons, such as the Afro-Brazilian comic actor, Grande Otelo (Big Othello), and the uberblonde children's TV and film star, and media mogul, Xuxa.

This timely addition to the National Cinemas series provides a comprehensive overview of the relationship between Brazilian cinema and issues of national and cultural identity.

Contents

Introduction Part I: Cinema and the State 1. The First Republic (1889-1930) 2. The Vargas Years (1930-45) and (1951-4) 3. Filmmaking and the Dictatorship (1964-84) 4. Cinema and Redemocratization (1984-2006) Part II: Defining 'National' Cinema, 1896 to 1960 5. The Pioneers 6. The Chanchada, the Only Brazilian Genre? Part III: Defining 'National' Cinema since 1960 7. Cinema Novo 8. Pornochanchada 9. The Nation in Contemporary Cinema Part IV: Brazilian Identities on Screen: Stars 10. The Stars of the Chanchadas, 1933-1960 11. Icons of Popular Culture post-1960 12. Bombshells: Pin-Up Actresses post-1960

最近チェックした商品