ハリウッド:メディア・文化研究の重要概念(全4巻)<br>Hollywood (Critical Concepts in Media and Cultural Studies)

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ハリウッド:メディア・文化研究の重要概念(全4巻)
Hollywood (Critical Concepts in Media and Cultural Studies)

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  • ページ数 1680 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415281317
  • DDC分類 302.2343

基本説明

世界に冠たる映画製作地であるとともに、文化、社会、政治、産業にわたるアメリカ的なるものの象徴でもあるハリウッドに関する文献から、もっとも重要なものを、全4巻にわたり収録。映画研究、大衆文化研究、メディア研究、カルチュラル・スタディーズに。〔各巻の内容〕第1巻:ハリウッドの歴史/第2巻:文化産業としてのハリウッド/第3巻:ハリウッドと文化生産/第4巻:ハリウッドと社会との関係

Full Description

'Hollywood' as a concept applies variously to a particular film style, a factory-based mode of film production, a cartel of powerful media institutions and a national (and increasingly global) 'way of seeing'. It is a complex social, cultural and industrial phenomenon and is arguably the single most important site of cultural production over the past century.
This collection brings together journal articles, published essays, book chapters and excerpts which explore Hollywood as a social, economic, industrial, aesthetic and political force, and as a complex historical entity.

Contents

Volume I: Historical Dimensions: The Development of the American Film Industry
Early American Cinema and the Emergence of Hollywood
The Classical Hollywood Era
Postwar Transformation: Hollywood in the Age of Television The New Hollywood

Volume II: Formal-Aesthetic Dimensions: Authorship, Genre, and Stardom
Authorship and Genre
The Star System and Star Studies
Case Study in Film Authorship: Alfred Hitchcock

Volume III: Social Dimensions: Technology, Regulation, and Audience
Hollywood Responds to (New) Motion Picture Technologies Regulating Movie Content
Hollywood and Washington
Movie Audiences

Volume IV: Cultural Dimensions: Ideology, Identity, and Culture Industry Studies
Film and Ideology
Representation(s) of Gender and Sexuality
Racial, Ethnic, and Cultural Identity
Movie Marketing in the New Hollywood

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