Music in the Baroque (Western Music in Context: A Norton History)

個数:

Music in the Baroque (Western Music in Context: A Norton History)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780393929171
  • DDC分類 780.9032

Full Description

Wendy Heller's Music in the Baroque traces the production and consumption of music in the seventeenth and early eighteenth century. Going beyond a history of styles, the text explores patronage, education, religious and civic ritual, theater, and visual culture. Heller focuses not only on the nature of music in the Baroque period, but also on the very different ways in which men and women experienced music in their daily lives. Treating music as an expression of political and national identity, she examines it in the context of the era's art and literature, political and religious conflicts, and contentious issues of class and gender.

Western Music in Context: A Norton History comprises six volumes of moderate length, each written in an engaging style by a recognized expert. Authoritative and current, the series examines music in the broadest sense—as sounds notated, performed, and heard—focusing not only on composers and works, but also on broader social and intellectual currents.

Contents

Chapter 1: Baroque Music in Early Modern Europe Part I: Musical Expression and Innovation

Chapter 2: Ancients and Moderns
Chapter 3: Theatrical Baroque
Chapter 4: The Art and Craft of Instrumental Music in the Early Seventeenth Century
Chapter 5: Music in Civic and Religious Ritual

Part II: Musical Institutions

Chapter 6: Public Opera in Venice and Beyond
Chapter 7: Pleasure and Power at the Court of Louis XIV
Chapter 8: Music in Seventeenth-Century England
Chapter 9: Music Education
Chapter 10: Academies, Salons, and Music Societies

Part III: Musical Synthesis in the Capitals of Europe

Chapter 11: Rome in the Age of the Arcadian Academy
Chapter 12: Parisians and Their Music in the Eighteenth Century
Chapter 13: Music in City, Court, and Church in the Holy Roman Empire
Chapter 14: The London of Handel and Hogarth
Chapter 15: Postlude and Prelude: Bach and the Baroque

最近チェックした商品