Schooling and Aspirations in the Urban Margins : Ethnography of Education in the Indian Context

個数:

Schooling and Aspirations in the Urban Margins : Ethnography of Education in the Indian Context

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 146 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367903657
  • DDC分類 370.954091732

Full Description

This book presents a detailed ethnographic study conducted in an urban slum in India. It explores how a State school, as a social and pedagogic institution, shapes the aspirations and worldviews of children in the urban margins.

The volume engages with the children's experience of marginality and exclusion as they negotiate the intersecting axes of caste, class, gender, and citizenship. It further explores how their everyday school experience is mediated by the power asymmetries between the teachers and the community. In this process, it makes-sense of the political dynamics between the State and its margins while highlighting the role of schools and locating childhood in this context.

Based on ethnographic fieldwork, the book will be of interest to researchers, students, and teachers of education studies, sociology and politics of education, teacher education, childhood and youth studies, and urban studies. It will also be useful for education policymakers, and professionals in the development sector.

Contents

Foreword by Shyam B. Menon. 1. Introduction 2. Education and urban marginalisation: International comparisons 3. Studying the non-linear: Ethnographic explorations in education 4. Constructing and deconstructing life in the slum 5. Idea of school: Negotiations and aspirations 6. The teachers and the school culture 7. Experiencing childhood in the margins 8. Concluding thoughts

最近チェックした商品