Trust and Schooling (Educational Philosophy and Theory)

個数:
電子版価格
¥11,768
  • 電子版あり

Trust and Schooling (Educational Philosophy and Theory)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 108 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367895037
  • DDC分類 371.1023

Full Description

Unlike many current approaches, this book looks at trust relations in order to understand schooling and other social practices. Trust relations include both what an individual is prepared to trust in the circumstances, and what a competent practitioner in an evolving tradition should trust. It is therefore considered whether trust relations are more fundamental in society than those of truth or power.

Schooling has a social, as well as an education, role. As a result, the scope of the trust relations under investigation must range beyond the pedagogical. By expanding our understanding of the trust relations required to create and maintain effective schooling in particular circumstances, it may be possible for a greater section of society to receive a good education. Issues including curriculum, classroom management, and community relations may be understood in a different way and help enable currently intractable problems to be tackled more effectively.

This book presents the initial investigations of a number of authors who collaborated on this project and was originally published as a special issue of the journal, Educational Philosophy and Theory.

Contents

Guest Editorial: Trust and schooling 1. The role of trust in reflective practice 2. Trust and critical thinking 3. Trust and the community of inquiry 4. Being trustworthy: going beyond evidence to desiring 5. Student partnership, trust and authority in universities 6. The role of trust in the teaching of history 7. The neurobiology of trust and schooling 8. Trust as a virtue in education 9. Trust and fiduciary relationships in education: What happens when trust is breached? 10. Operational Trust: Reflection from navigating control and trust in a cross-cultural professional development project

最近チェックした商品