算数における学習困難:支援ガイド(第4版)<br>The Trouble with Maths : A Practical Guide to Helping Learners with Numeracy Difficulties (4TH)

個数:

算数における学習困難:支援ガイド(第4版)
The Trouble with Maths : A Practical Guide to Helping Learners with Numeracy Difficulties (4TH)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367862145
  • DDC分類 371.92647

Full Description

Now in its fourth edition, with updates to reflect developments in our understanding of learning difficulties in maths, this award-winning text provides vital, pragmatic insights into the often-confusing world of numeracy. By looking at learning difficulties in maths and dyscalculia from several perspectives, for example, the vocabulary and language of maths, cognitive style and the demands of individual procedures, this book provides a complete overview of the most frequently occurring problems associated with maths teaching and learning. Drawing on tried-and-tested methods based on research and Steve Chinn's decades of classroom experience, it provides an authoritative yet accessible one-stop classroom resource.

Combining advice, guidance and practical activities, this user-friendly guide will help you to:

develop flexible cognitive styles
use alternative strategies to replace an over-reliance on rote-learning for pupils trying to access basic facts
understand the implications of underlying skills, such as working memory, on learning
implement effective pre-emptive measures before demotivation sets in
recognise the manifestations of maths anxiety and tackle affective domain problems
find approaches to solve word problems
select appropriate materials and visual images to enhance understanding

With useful features such as checklists for the evaluation of books and an overview of resources, this book will equip you with essential skills to help you tackle your pupils' maths difficulties and improve standards for all learners. This book will be useful for all teachers, classroom assistants, learning support assistants and parents.

Contents

List of illustrations 1. Introduction: Mathematics Learning Difficulties and dyscalculia 2. Factors that affect learning 3. What the curriculum asks pupils to do and where difficulties may occur 4. Cognitive style in mathematics 5. Developmental perspectives. A pragmatic approach 6. The vocabulary and language of mathematics 7. Anxiety, attributions and communication 8. The inconsistencies of mathematics 9. Manipulatives, materials and visual images: multisensory learning 10. The nasties. Long division and fractions Appendix 1 Further reading Appendix 2 Checklists Appendix 3 Resources References and notes Index

最近チェックした商品