Hybrid Photography : Intermedial Practices in Science and Humanities (Routledge History of Photography)

個数:

Hybrid Photography : Intermedial Practices in Science and Humanities (Routledge History of Photography)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367744441
  • DDC分類 770.1

Full Description

This book explores the territories where manual, graphic, photographic, and digital techniques interfere and interlace in sciences and humanities.

It operates on the assumption that when photography was introduced, it did not oust other methods of image production but rather became part of ever more specialized and sophisticated technologies of representation. The epistemological break commonly set with the advent of photography since the nineteenth century has probably been triggered by photographic techniques but certainly owes much to the availability of a plethora of hybrid media—media that influence the relation of sciences, humanities, and their methods and subjects.

This book will be of interest to scholars in art and visual culture, photography, and history of photography.

Contents

Introduction: Where Does Photography Start? And Where Does it End? A Hybrid Introduction

Sara Hillnhuetter, Stefanie Klamm, Friedrich Tietjen

Part 1: Hybrid Measurement

Sara Hillnhetter

1. Hybrid Photography in the History of Science: The Case of Astronomical Practice

Omar W. Nasim

2. The Map as a Photograph: Theodor Scheimpflug's Balloon Aerial Photogrammetry

Michael Kempf

3. Seen from Above: Wilhelm Halffter's Photographs of 1854, Depicting the Terrain Models of Hermann and Adolph Schlagintweit

Sigrid Schulze

4. In Order of Disappearance: Photography, Measurement and Art Historical Practice in Nineteenth-Century German

Sara Hillnhetter

Part 2: Hybrid Materiality

Stefanie Klamm

5. "Imageability": Aligning Bodies and Imaging Technologies

Kathrin Friedrich

6. Beyond Retouching: Hans Virchow's Mixed Media and His X-ray Drawings of the Lotus Foot

Vera Dünkel

7. From Photography to Printing: the Chronophotography of Étienne-Jules Marey

Linda Bertelli

8. Entangled Environments: Diorama, Photography, and the Staging of Natural Surroundings

Alexander Streitberger

9. Reconfiguring the Use of Photography in Archaeology

Stefanie Klamm

Part 3: Hybrid Reproduction

Friedrich Tietjen

10. "The Camera That Takes a Face, Can Take a Page": Microfilm as a Scientific Aid

Estelle Blaschke

11. Stereo Atlases as Hybrid Knowledge

Kelley Wilder

12. Retouching, Staging, and Authenticity: Early Animal Photography and the Tradition of Popular Zoological Illustration around 1900

Alexander Gall

13. "Offering Pleasures to the Eye." Max Semrau's Kunst des Altertums (1899), Its Illustrations, and Art History's Ignorance Towards Reproduction

Friedrich Tietjen

14. Fantasy of a World Without Humans

Jimena Canales

最近チェックした商品