継承言語教育<br>Heritage Language Teaching : Critical Language Awareness Perspectives for Research and Pedagogy

個数:
  • ポイントキャンペーン

継承言語教育
Heritage Language Teaching : Critical Language Awareness Perspectives for Research and Pedagogy

  • ウェブストア価格 ¥11,345(本体¥10,314)
  • Routledge(2021/11発売)
  • 外貨定価 US$ 51.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 515pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367708412
  • DDC分類 468.0071073

Full Description

This innovative, timely text introduces the theory, research, and classroom application of critical approaches to the teaching of minoritized heritage learners, foregrounding sociopolitical concerns in language education. Beaudrie and Loza open with a global analysis, and expert contributors connect a focus on speakers of Spanish as a heritage language in the United States to broad issues in heritage language education in other contexts - offering an overview of key concepts and theoretical issues, practical pedagogical guidance, and field-advancing suggestions for research projects. This is an invaluable resource for advanced students and scholars of applied linguistics and education, as well as language program administrators.

Contents

The central role of critical language awareness 1

in Spanish heritage language education

in the United States: An introduction

SARA M. BEAUDRIE AND SERGIO LOZA

PART I

Pedagogical and Theoretical Foundations XX




Foundations for critical and anti-racist heritage
language teaching

MANEL LACORTE AND JOSÉ L. MAGRO




The structure of US Spanish XX
RYAN M. BESSET AND ANA M. CARVALHO




Reimagining the goals of HL pedagogy XX
through critical language awareness

SARA M. BEAUDRIE AND DAMIÁN WILSON






Sociolinguistic justice and student agency in XX
language education: Towards a model for critical

sociocultural linguistics literacy

CLAUDIA HOLGUÍN MENDOZA





PART II

Pedagogical Innovations




Translanguaging awareness in Heritage XX
Language education

JOSH PRADA




Oral corrective feedback in the Spanish XX
heritage language context: A critical perspective

SERGIO LOZA




Assessing students through a critical language XX
awareness framework

ELLEN J. SERAFINI




Critical service-learning in SHL XX
education: Advocacy and agency

KELLY LOWTHER PEREIRA

PART III

CLA ACROSS DIFFERENT EDUCATION CONTEXTS




CLA in the mixed L2/SHL classroom XX
LINWOOD J. RANDOLPH




Critical language awareness XX
in the K-12 bilingual classroom

MARY HUDGENS HENDERSON AND AMBER HECKMAN






CLA in higher education contexts: Access, achievement, XX

And attainment for Spanish heritage language learners

GLENN MARTÍNEZ AND ELENA FOULIS

最近チェックした商品