Assessment in Mathematics Education Contexts : Theoretical Frameworks and New Directions (Routledge Research in Education)

個数:
電子版価格
¥9,241
  • 電子版あり

Assessment in Mathematics Education Contexts : Theoretical Frameworks and New Directions (Routledge Research in Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 198 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367670764
  • DDC分類 510.71

Full Description

This book aims to provide theoretical discussions of assessment development and implementation in mathematics education contexts, as well as to offer readers discussions of assessment related to instruction and affective areas, such as attitudes and beliefs. By providing readers with theoretical implications of assessment creation and implementation, this volume demonstrates how validation studies have the potential to advance the field of mathematics education. Including chapters addressing a variety of established and budding areas within assessment and evaluation in mathematics education contexts, this book brings fundamental issues together with new areas of application.

Contents

Introduction: Aims and scope for assessments in mathematics education contexts: Theoretical frameworks and new directions - Jonathan D. Bostic, Erin E. Krupa, and Jeffrey C. Shih


Developing an Instrument with Validity in Mind - Matthew R. Lavery, Cindy Jong, Erin E. Krupa, and
Jonathan D. Bostic




Measure Validation as a Research Methodology for Mathematics Education - Erik JacobsOn and Rebecca Borowski




Gathering Validity Evidence Using the BEAR Assessment System (BAS): A Mathematics Assessment Perspective - Mark Wilson and Diane B. Wilmot




Validity Arguments for Instruments That Measure Mathematics Teaching Practices: Comparing the M-Scan and IPL-M- Temple A. Walkowiak, Elizabeth L. Adams, and
Robert Q. Berry




Design and Validation Arguments for the Student Survey of Motivational Attitudes towards Statistics (S-SOMAS) Instrument - Douglas Whitaker, Alana Unfried, and Marjorie Bond




Measuring Self-Efficacy to Teach Statistics in Grades 6-12 Mathematics Teachers - Leigh m. Harrell- williams, jennifer n. Lovett, lawrence m. Lesser, hollylynne s. Lee, rebecca l. Pierce, teri j. Murphy, and m. Alejandra sorto




Measurement and Validity in the Context of Mathematics Coaches-Kristin E. Harbour, Stefanie D. Livers , and Margret A. Hjalmarson