The Camera as Actor : Photography and the Embodiment of Technology (Routledge History of Photography)

個数:

The Camera as Actor : Photography and the Embodiment of Technology (Routledge History of Photography)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 158 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367652937
  • DDC分類 770

Full Description

Looking beyond the impact photographs have on the perpetuation and expression of social norms and stereotypes, and the influence of the act of taking a photograph, this new collection brings together international scholars to examine the camera itself as an actor.

Bringing the camera back into view, this volume furthers our understanding of how, and in what ways, imaging technology shapes us, our lives, and the representations out of which we fashion knowledge, base our judgments and ultimately act. Through a broad range of case studies, the authors in this collection make the convincing claim that the camera is much more than a mechanical device brought to life by the photographer.

This book will be of interest to scholars in photography, visual culture, anthropology and the history of photography.

Contents

Introduction: The Camera as Actor Amy Cox Hall, Amherst College, USA Chapter 1: What is a Camera? Kelley Wilder, Director, Photographic History Centre, De Montfort University, UK Chapter 2: The Camera as a Measuring Instrument Tomaš Dvorak, FAMU Prague, Czech Republic Chapter 3: The camera as tool, archive, and witness: Capturing epistemic injustice, responsibility, and disobedience. Alexander I. Stingl College d'etudes mondiales, Paris, France Chapter 4: Reflection, part I Amy Cox Hall, Amherst College, USA Chapter 5: Embryo Racing: The Diffusion of Time-Lapse Photography (TLP) Tools in Embryology Anne-Sophie Giraud and Manuela Perrotta, Queen Mary, University of London, UK Chapter 6: The Camera as a Device for Sociality: Photography and Young Male Adults with ASD Uschi Klein, University of Brighton, UK Chapter 7: Becoming the Camera: Constructing RoboCops through BWV Jessica Chapman, Carleton University, Canada Chapter 8: "Film is not Dead": The Role of Analogue Cameras in the Rematerialization of Photography and the Configuration of "Resistant" Aspirational Amateurism. Sergio Minniti, Yachay Tech University, Ecuador Chapter 9: The Trajectory of a Viral Image: On the Afterlife of the Alan Kurdi Image Avishek Ray, National Institute of Technology Silchar, India Chapter 10: Reflection, part II Amy Cox Hall, Amherst College, USA

最近チェックした商品