Digital Gambling : Theorizing Gamble-Play Media (Routledge Studies in New Media and Cyberculture)

個数:
電子版価格
¥8,741
  • 電書あり

Digital Gambling : Theorizing Gamble-Play Media (Routledge Studies in New Media and Cyberculture)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 244 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367591724
  • DDC分類 302.231

Full Description

This book develops the concept of "gamble-play media", describing how some gambling and gambling-like practices are increasingly mediated by digital technologies. Digital gambling brings gambling closer to the practices and features of videogames, as audio-visual simulations structure users' experiences. By studying digital gambling from media studies, videogame and cultural studies approaches, this book offers a new critical perspective on the issues raised by computer-mediated gambling, while expanding our perspective on what media and gambling are. In particular, it critically analyses terrestrial, mobile and online slot machines, online poker and stock trading apps through a selection of case studies.

Contents

Preface: The VIP Lounge Introduction. Digital gambling as media Part I. Gamble-play theory 1. Towards a theory of gamble-play 2. Smoke and mirrors: procedural rhetoric in gamble-play 3. Gamble-play media and practices of consumption Part II. Gamble-play platforms 4. Gamble-play and popular culture: when slots meet Hollywood 5. Gamble-play as Second Life: the case of PKR 6. Mobile gamble-play apps: a casino in your pocket . Gambling with markets: stock trading apps and the logic of gamble-play Postface: Gamble-play in the societies of control