Music Theory, Analysis, and Society : Selected Essays (Ashgate Contemporary Thinkers on Critical Musicology Series)

個数:

Music Theory, Analysis, and Society : Selected Essays (Ashgate Contemporary Thinkers on Critical Musicology Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 376 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367581787
  • DDC分類 780.1

Full Description

Robert P. Morgan is one of a small number of music theorists writing in English who treat music theory, and in particular Schenkerian theory, as part of general intellectual life. Morgan's writings are renowned within the field of music scholarship: he is the author of the well-known Norton volume Twentieth-Century Music, and of additional books relating to Schenkerian and other theory, analysis and society. This volume of Morgan's previously published essays encompasses a broad range of issues, including historical and social issues and is of importance to anyone concerned with modern Western music. His specially written introduction treats his writings as a whole but also provides additional material relating to the articles included in this volume.

Contents

Contents: Introduction. Part I Schenkerian and Other Theory: Dissonant prolongation: theoretical and compositional precedents; Schenker and the theoretical tradition: the concept of musical reduction; Schenker and the 20th century: a modernist perspective; Musical time/musical space. Part II Music Analysis: Chopin's modular forms; Circular form in the Tristan prelude; Ives and Mahler: mutual responses at the end of an era; Chasing the scent: the tonality in Liszt's Blume and Duft; Two early Schoenberg songs: monotonality, multitonality, and schwebende Tonalität; 'The things our fathers loved': Charles Ives and the European tradition; On the analysis of recent music. Part III Music and Society: Tradition, anxiety, and the current musical scene; Secret languages: the roots of musical modernism; 'A new musical reality': futurism, modernism, and 'the art of noises'; Rethinking musical culture: canonic reformulations in a post-tonal age. Index.

最近チェックした商品